Sunday 10 February 2013

Israel & Yahudi Berbeza


ISRAEL dan YAHUDI adalah dua nama yang amat berbeza. ISRAEL adalah Nabi Ya’akub. YAHUDI adalah nama kaum Bani Israel (Kaum Nabi Ya’akub) yang kufur, dikutuk serta dilaknat oleh Allah SWT and menjadi musuh Islam sepanjang zaman. Penampilan nama ISRAEL sengaja lebih diketengahkan oleh KAUM YAHUDI dan diguna-ramai sedunia termasuk negara yang didudukinya juga dinamakan Negara Israel semata-mata kerana dakyah jahat YAHUDI antaranya ialah :-

Untuk mengaburi mata dunia yang mereka bukan kaum yang dilaknat oleh Allah SWT. Nama YAHUDI adalah label kekufuran mereka dan dengan menenggelamkan nama YAHUDI melalui penampilan nama Israel (Bani Israel) mereka se olah-olah bukan dari kaum yang dilaknat oleh Allah SWT. YAHUDI di dalam kamus-kamus Bahasa Inggeris bermakna ISRAELITES (selain daripada Jews).

Untuk mengaburi mata dunia yang mereka bukan kaum yang zalim sepertimana apa yang berlaku bumi Palestin dewasa ini kerana dunia lebih memperkatakan itu perbuatan bangsa Israel (Bukankah ini yang kita semua perkatakan selama ini?).

Untuk mengaburi mata dunia bahawa Israel adalah ganas dan zalim sepertimana apa berlaku di bumi Palestin dewasa ini agar dunia khususnya kaum Muslimin membenci kaum Israel (Bani Israel) .

Dengan kebencian yang menebal di hati kaum Muslimin kepada bangsa Israel, mereka berharap agar kaum Muslimin membenci Bani Israel (Kaum Nabi Ya’akub), sekali gus membenci atau tidak percaya Nabi Ya’akub dan nabi-nabi lain terutamanya Nabi Muhammad SAW dan syariat yang dibawanya. Akhirnya membawa kaum Muslimin ke lembah kekufuran.

Perancangan besar dan jangka-panjang kaum YAHUDI antara lainnya adalah :-

Merampas semula tanah Arab (seperti Madinah dan Tarbuk) di mana mereka dakwa sebagai milik/tempat asal mereka sebelum dihalau keluar kerana kekufuran dan dakyah jahat di zaman Nabi Muhammad SAW. Penaklukan bumi Palestin merupakan langkah mula mereka.

Melunturkan kepercayaan kaum Muslimin terhadap Nabi Muhammad SAW di mana mereka enggan mengiktirafnya kerana bukan dari kalangan mereka. Dan akhirnya mengheret kaum Muslimin ke lembah kekufuran, jauh daripada Al-Quran, Sunnah dan syariat Allah SWT. Yahudi mendakwa mereka umat yang paling “supreme” dan “the chosen one” oleh Allah SWT dan pada mereka (kaum Yahudi Laknatullah), bangsa lain di dunia dianggap “gentile” hamba abdi kepada bangsa Yahudi yang boleh diperlakukan sesuka hati mereka.


MULAI SAAT INI, SELURUH KAUM MUSLIMIN-MUSLIMAT WAJIB MEMBEZAKAN DI ANTARA “ISRAEL” DENGAN “YAHUDI”. “ISRAEL” ADALAH NABI YA’AKUB AS. “YAHUDI” ADALAH KAUM YANG DILAKNAT OLEH ALLAH SWT DAN MUSUH ISLAM. BANYAK NAS-NAS AL-QUR’AN DAN HADITH YANG MEMBERI AMARAN KEPADA KITA TENTANG SIKAP KAUM YAHUDI. MULAI DARI SAAT INI SEDARLAH BAHAWA SEGALA KEKEJAMAN DI BUMI PALESTIN ADALAH OLEH REJIM YAHUDI YANG BERTAPAK DI BUMI NEGARA ISRAEL, BUKAN OLEH BANGSA ISRAEL


No comments:

Post a Comment