Thursday 6 June 2013

Kuil Dewi Payudara Khas Untuk Wanita Jepun ( 7 Gambar ).


Sebuah kuil yang didedikasikan untuk payudara wanita mungkin agak lucu bagi kita, tetapi di Jepun, ini adalah tempat yang benar-benar suci bagi orang Jepun.

Terletak di Kota Soja di Prefektur Okayama Jepun, Kuil Karube didedikasikan untuk Chichigamisama, Dewi Payudara. Ia dipercayai untuk membantu kelahiran anak,cdan bahkan mengubati kanser payudara. Dibangun pada 1678, kuil ini menjadi terkenal kerana pokok sakura mati yang masih berdiri di berhampirannya.

Tujuannya jelas untuk menutup semua hal tentang payudara. Oleh kerana itu, perempuan dari seluruh Jepun akan datang untuk berdoa untuk penyembuhan dan untuk mengubati kanser payudara tetapi ada orang-orang yang meminta Dewi Payudara membuat payudaranya menjadi lebih besar. 

Untuk hal-hal yang lain, seperti yang menghiasi interior kuil adalah Ema, papan kecil, di mana mereka menulis doa-doa mereka dan permintaan, dengan harapan bahawa menerima di terima dewa mereka. Harganya sekitar $ 21, dan dapat dipesan secara online, jika anda berminat.








No comments:

Post a Comment