Wednesday 5 June 2013

Kisah Mengerikan Mona Fandey !!!

Mona Fandey.

Maznah Ismail 1956 - 2 November 2001, lebih dikenali sebagai Mona Fandey, seorang penyanyi pop, bomoh, dan pembunuh dari Malaysia. Dia telah dilaksanakan hukuman gantung sampai mati pada 2 November 2001 pada usia 45 tahun, setelah disabitkan dengan pembunuhan seorang ahli politik, Mazlan Idris, pada tahun 1993.

Selepas meninggalkan bidang muzik, dia semakin aktif terlibat dalam aktiviti-aktiviti sihir rohani dan telah dikenali sebagai bomoh tempatan. Beliau mula menawarkan perkhidmatan kepada pelanggan, kebanyakannya dari masyarakat kelas atasan.Beliau juga mendakwa telah menyediakan pelanggan ahli politik di dalam parti pemerintah UMNO dengan pelbagai azimat dan tangkal.

Menurut laporan bahawa Mazlan Idris, ADUN untuk kawasan Batu Talam di dalam negeri Pahang, mahu meningkatkan kerjaya politik beliau dan meminta perkhidmatan Mona untuk bantuan. Mazlan telah dididik di Amerika Syarikat dan merupakan seorang ahli politik yang bercita-cita tinggi dari pemerintah parti United Malays National Organisation (UMNO). Pada masa itu, Mona bekerja dengan suaminya Mohamad Nor Affandi Abdul Rahman, 44, dan Juraimi Hassan pembantu mereka, 31.

Mona dan suaminya berjanji untuk membantu Mazlan dengan memberinya azimat yang terdiri daripada rotan dan topi sbatmi yang kononnya dimiliki oleh bekas Presiden Indonesia Sukarno. Mona meyakinkan Mazlan bahawa dia akan menjadi "kebal" jika dia memegang azimat tersebut. Sebagai balasan, Mona menuntut RM 2.5 juta. Mazlan dibayar RM500k sebagai deposit, dan memberikan mereka 10 geran tanah sebagai penjamin bagi baki RM 2 juta.

Temujanji telah dibuat untuk upacara-upacara penyucian yang perlu dilakukan di rumah Mona. Mazlan telah diberitahu untuk berbaring di atas muka lantai manakala Mona meletakkan bunga kepadanya. Beliau kemudian memberitahu Mazlan untuk menutup mata dan menunggu wang "jatuh dari langit". Juraimi kemudian, menggunakan kapak, mencincang kepala Mazlan. Mereka juga mengerat dan sebahagiannya kulit dilapah. Mayatnya ditemui dalam 18 bahagian yang dikebumikan di dalam stor rumah mazaln yang belum siap berhampiran dengan rumah Mona di Pahang.

Juraimi Hassan



Mohamad Nor Affandi Abdul Rahman

No comments:

Post a Comment