Thursday 18 July 2013

Selebriti Wanita Bollywood Yang Paling Cantik ( 10 Gambar ).

India mempunyai penduduk lebih dari satu bilion, dimana setengah dari jumlah tersebut adalah wanita. Jadi pastinya akan banyak wanita cantik dari negara ini. 

Jom kita tengok selebriti-selebriti wanita di Bollywood yang cantik dan terkenal kerana mempunyai badan yang menggiurkan.


10. Neha Dhupia
Neha Dhupia adalah pelakon cantik India yang sering tampil dalam filem-filem Bollywood. Neha merupakan peserta ratu cantik dan pemenang Miss Femina India 2002, dimana ini merupakan pencapaian menggembirakan mengingat begitu banyak wanita cantik di India.

9. Priyanka Chopra
Namanya cukup terkenal, Priyanka Chopra menjadi terkenal setelah menjadi salah satu pemenang pada Miss World 2000. Setelah itu ia mula aktif tampil sebagai model dan membintangi beberapa filem Bollywood.


8. Bipasha Basu
Bipasha Basu adalah pelakon India yang banyak berlakon dalam filem Bollywood. Bipasha memenangi pertandingan Supermodel dan saat ini ia adalah salah satu pelakon yang paling popular di India.


7. Aishwarya Rai
Banyak orang menyebutkan Aishwara Rai adalah wanita paling cantik sejagat, dan pemilik bodi seksi ini adalah pemilik mata paling seksi. Rai memenangi gelaran pada Miss World beberapa tahun lalu, selain menjadi salah satu pelakon yang paling popular di India, Rai juga masuk dalam 100 Orang Berpengaruh versi majalah Time.


6. Koena Rakan
Koena Rakan adalah penari profesional yang telah bergelut bidangnya selama lebih dari 12 tahun.Banyak filem popular Bollywood yang menggunakan dia untuk mengisi scene tarian, dia juga cukup berani berpenampilan seronok yang menonjolkan lentok tubuh dalam setiap kesempatan.


5. Freida Pinto
Freida Pinto adalah salah satu bintang dalam filem Slumdog Millionaire, kehadirannya dalam filem ini membuat ia terkenal di seluruh dunia.


4. Mallika Sherawat

Mallika Sherawat memulakan kerjayanya sebagai pramugrari syarikat penerbangan sambil menyelesaikan pengajiannya di bidang Falsafah India, setelah menamatkan pengajian, ia memutuskan untuk mencuba nasib di Bollywood. Tidak hanya cantik dan seksi, Mallika dikenali sebagai pelakon yang berpendidikan tinggi dan cerdas.


3. Riya Sen
Riya Sen terlahir dari keluarga yang dekat dengan dunia Hollywood. Walaupun mempunyai wajah cantik dan bodi yang seksi, Sen terbilang cukup pendek saiz tubuhnya. Riya Sen termasuk pelakon Bollywood yang sangat suka mempertontonkan keindahan tubuhnya.


2. Deepika Padukone
Deepika salah satu pendatang baru muda, sukses dan sensasi di India, penduduk India sangat mencintai dia dan menyebut Deepika sebagai wanita tercantik di India. Ia adalah salah satu atlet Badminton negara saat masih duduk di bangku sekolah tinggi, yang juga merupakan bintang iklan untuk produk-produk kecantikan.


1. Padma Lakshmi
Padma Lakshmi adalah seorang model, pelakon, penganjur dan sekaligus pembawa acara pada banyak acara memasak di televisyen, termasuk Top Chef. Dengan segala kejayaannya, pantaslah Padma diberi gelar sebagai wanita India paling seksi.

No comments:

Post a Comment