Thursday 7 March 2013

Sawah Padi Yang Awesome di Jepun

Kita semua tahu tentang "the Crop Circle" dan melihat mereka di televisyen, filem, atau mungkin dalam kehidupan sebenar. Tetapi di Jepun, kita boleh melihat tanaman yang lebih hebat daripada penciptaan makhluk asing . Petani Jepun dari kampung Inakadate mewujudkan karya dari sawah padi mereka sejak tahun 1993 dan kini, seni sawah telah tersebar di seluruh Jepun.


Seni diwujudkan dengan menanam beras dalam corak yang berbeza dan menggunakan pelbagai jenis beras untuk warna. Jenis beras yang berlainan untuk mencipta rekreasi keping seni klasik, atau sesuatu yang sepenuhnya daripada reka bentuk mereka sendiri. Keputusan kelihatan photoshopped, tetapi benar-benar sebenar.

Untuk memberi gambaran yang lebih baik seni Tanbo, 22 menara telah dibina berhampiran medan. Penduduk kampung dan sukarelawan membantu tumbuhan empat jenis beras yang tumbuh dalam warna-warna yang berbeza. Para petani menggunakan komputer untuk merancang seni mereka sebelum penanaman supaya mereka tahu di mana untuk meletakkan tumbuhan beras yang berlainan warna untuk createthe imej gergasi. Penanaman secara amnya berlaku pada bulan Mei dan imej-imej kelihatan terbaik mereka menjelang September.































No comments:

Post a Comment