Thursday 27 June 2013

Teknik solekan untuk musim bunga 2013


Apabila menyentuh sahaja mengenai kecantikan, solekan tipis dikatakan paling terbaik untuk menyerlahkan kecantikan semulajadi. Namun, muka pasti akan kelihatan pudar tanpa warna solekan. Sempena fesyen tahun 2013, beberapa jurumekap telah memperkenalkan teknik solekan yang banyak bermain dengan warna supaya kelihatan menarik dan mencuri tumpuan orang.

Celak dengan kesan penuh

Memandangkan trend 'cat-eye' sangat popular pada tahun lepas, celak telah menjadi sangat penting dalam solekan. Walaupun tampil retro dengan kesan 'flicked up'. Jurusolek artis telah mencipta satu garisan ketara dengan bayang bayang mata warna platinum di bahagian kelopak. Anda pasti akan mendapat inspirasi untuk mengayakannnya dari pagi hingga malam.

Bulu mata lebat

Inilah masanya untuk anda tampil dengan bulu mata lebat dan melentik seperti gulungan Twiggy. Untuk mencabar kecantikan diri, aplikasikan bulu mata palsu lebat yang mempunyai garisan putih.

Kening yang tebal dan cantik

Jurusolek artis, Charlotte Tilbury tampil dengan 'segar, bersih' dengan memperkenalkan Pensil kening M.A.C manakala Pengurus Solekan Estee Lauder telah mempertingkatkan jenama pensil alis matanya dengan pensil kening dalam warna kelabu lembut. Antara tip untuk memakai pensil kening ini ialah sikat bulu kening ke bawah untuk mendapatkan bentuk semula jadi kening, penuhkan kawasan bulu yang jarang dengan pensil dan bentukan kontur bulu kening anda.

Gabungan biru dan hijau

Pengaruh Mediterranean menyebabkan ramai artis yang menggunakan warna solekan mereka dengan warna turquoise, jade dan aqua. Cuba gunakan sedikit celak berwarna hijau dan jika anda berani, letakkan sedikit kilauan di sekitar mata seperti seorang model dari Gucci.

Kulit bersinar dan bercahaya

Kulit segar serta semulajadi menjadikan kita sempurna. Applikasikan bedak asas cecair menggunakan berus dan berikan perhatian lebih kepada dahi dan hidung untuk nampak lebih kesan. Gunakan concealer untuk melindungi cela dan aplikasikan pemerah pipi untuk menaikkan tulang pipi.

No comments:

Post a Comment